Kärlek .

Kvällen bestod av filmmys med Rebecca , daniela & lille jocke :P 
Idag har jag varit lite Dr.Lina .
Kärlek
Det är något vill alla vill ha .
Men även något som kan såra en enormt mycket ! 
Det är alltid så att man har olika gränser , olika tankar ,man tycker helt enkelt inte samma som sin partner alltid.
Så är det i alla förhållande , men det handlar bara om att hitta en väg som båda kan gå halv vägs på.
Annars funkar det aldrig.
Ge aldrig 100 % om din partner inte uppskattar det . Det handlar om att ge och ta.
Till slut tröttnar någon av att hela tiden vara den som håller ihop allt !  
Att ex. gå upp på morgonen och göra frukost och väcka sin älskling och se världens underbaraste leende , det är en sådan liten sak som gör en lycklig och samtidigt gör sin älskade glad. 
Och klaga ALDRIG på din partner så länge personen försöker , du kanske inte gillar maten eller kanske inte tyckte filmen var bra , men vad spelar det för roll ?. Gör din partner glad ! 
Innan var det alltid jag som gick hela vägen , alltid jag som fick släppa min mening. 
Men hur gick det , en dag orka jag bara inte mer och gick min egna väg.
I ett förhållande är man 2 och måste lära sig varandras dåliga & bra sidor & även gränser & tankar ! 
Det räcker inte med att man älskar varandra , har man en chans till en framtid ? , Kommer vi orka med varandra i med & motgång ? , kommer vi kunna skaffa en familj tillmans , kan vi se oss tsm om 40 år ?.
Sitta & titta på våra barnbarn hand i hand och fort.f älska varandra ?!
Och den man ska kunna leva med hela livet är inte den som får en att få fjärilar i magen , det är den jäklen som man vet att man orkar stå ut med hela livet , i gott & ont !  Det är vad jag tror i allafall .
Och du vet gumman att allt kommer lösa sig.
Man kastar inte bara bort något så fint .
Detta är bara ett av många prov ni kommer ställas emot.
För varje gång så lär ni er något nytt om varandra.
Alla har dåliga dagar , men det blir bättre ska du se :)
Och du kaninen , HÅLL HÄNDER & ANNAT I STYR ! 
Annars blir Dr.Lina sur ;)
I morgon är jag ledig mycket skönt ! 
Ska skriva kontrakt på min blivande pärla ;)'
God natt !
Denna låten har jagat mig i många år & texten är bara så underbar.
Som sagt ska sjunga denna på mitt bröllop , Jaaa ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0